GRATIS verzending in NL vanaf € 15,- Binnen EU 1-3 werkdagen* levertijd Discreet verpakt
World's best assorted online smart shop
Spacemiles - Spaar voor korting - Meer info

Veelgestelde vragen

Navigeer direct naar veelgestelde vragen over:



Veelgestelde vragen over onze smartshops
 

Wat is een smartshop?

In een smartshop vind je alles op het gebied van smart producten (zoals supplementen en kruiden), geestverruimende en stimulerende middelen, magic truffels, mushroom growkits en psilocybe cubensis sporenspuiten. Daarnaast kun je in onze smartshops ook terecht voor jouw CBD-producten en gezondheidssupplementen. Ook vind je in onze smartshop een groot assortiment zaadjes voor je eigen cannabisplant en hebben we de benodigdheden om tot een succesvolle oogst te komen. Tot slot vind je bij Sirius alle tools voor jouw smoke sessie: grinders, glazen bongs, allerlei vaporizers, vloei en tips.

Veel accessoires die je in smartshops kunt kopen verminderen direct of indirect de schade die illegale drugs met zich mee kunnen brengen. Zo kun je testkits kopen om de zuiverheid van bijvoorbeeld XTC te testen, om te ontdekken of er andere stoffen in jouw pil zitten dan MDMA. Ook verkopen we voedingssupplementen die bepaalde vitamines en aminozuren bevatten, die specifiek zijn ontwikkeld om de bijwerkingen van bepaalde illegale drugs te beperken.

En last but not least krijg je in een smartshop uitgebreid advies en informatie over het gebruik van middelen. We gaan met jou in gesprek en geven je een passend advies, met veiligheid altijd als belangrijkste uitgangspunt. We noemen dit ook wel harm reduction. Dat betekent ook, dat je van ons een advies zou kunnen krijgen om op dat moment een bepaald middel niet te gebruiken. We vinden deze functie van ons als smartshop zeer belangrijk!

Zijn de producten in de smartshop legaal?

De middelen die je in een smartshop kunt kopen zijn voornamelijk natuurlijk en allemaal legaal in Nederland.

Hebben jullie ook fysieke winkels?

Yes! Bezoek onze Sirius Smartshop in Maastricht of in Roermond.

Verkopen jullie alle producten van jullie webshop ook in de winkels?

We verkopen vrijwel alle producten zowel in de webshop als ook in onze fysieke winkels. We doen ons best om onze winkels voldoende te bevoorraden, maar het kan voorkomen dat producten op de dag dat je ons bezoekt uitverkocht zijn. Je kunt ons altijd even bellen voordat je naar ons toe komt.

Onze winkel in Roermond is telefonisch bereikbaar op: +31-475332011 (bekijk hier de openingstijden).

Onze winkel in Maastricht is telefonisch bereikbaar op: +31-433510504 (bekijk hier de openingstijden).

In welke talen word ik tewoord gestaan bij jullie klantenservice?

Wanneer je onze klantenservice belt, krijg je een van onze collega’s aan de telefoon die Nederlands, Engels en Duits spreekt.

Spreek je een andere taal en vind je het moeilijk om jouw vraag of opmerking te vertalen naar de bovenstaande opties, dan raden we je aan om ons een e-mail te sturen. We kunnen dan iemand inschakelen die wel jouw taal spreekt, want op ons hoofdkantoor werken daarnaast ook Frans, Pools en Italiaans sprekende collega’s! Of we maken gebruik van een online vertaalmachine (lang leve het internet). Hoe dan ook, samen komen we er wel uit!



Veelgestelde vragen over bestellen en leveren

Sturen jullie magische truffels naar alle landen in de EU?

Ontdek zelf of we magische truffels versturen naar jouw adres. Dit doe je door jouw land in te stellen op onze website (desktop: rechtsboven, mobiel: in het hoofdmenu) en vervolgens het product aan je winkelwagen toe te voegen. Als je jouw bestelling kunt gaan afrekenen, dan bezorgen we de producten aan jouw adres!

Als magic truffels of kweeksets niet wettelijk verkocht mogen worden in jouw land, dan kun je het product helaas niet laten leveren naar jouw adres. In onze fysieke winkels in Roermond en Maastricht - en veel andere smartshops in Nederland - zijn alle nationaliteiten van harte welkom, dus daar kun je magische truffels of grow kits wel altijd zelf komen halen.

Waarom verzenden jullie met UPS?

Uit ervaring is gebleken dat UPS de beste service biedt in Europa: zendingen worden snel en betrouwbaar geleverd en zijn goed te volgen. Met andere vervoerders is dit vaak niet het geval, zeker niet bij internationale zendingen waarbij meerdere vervoerders betrokken zijn. Neem contact met ons op wanneer je denkt dat wij je bestelling goedkoper op kunnen sturen en jij de nadelen daarvan (ontbrekende tracking bijvoorbeeld) voor lief neemt. We kunnen dan misschien een alternatief overeenkomen, en in dat geval zullen we teveel betaalde verzendkosten terugbetalen.

Waarom kan ik een product dat in mijn land gewoon wordt verkocht, bij jullie toch niet bestellen?

Wij doen ons best om ons zoveel mogelijk aan de wet en regelgeving in de verschillende Europese landen te houden, en willen het risico op eventuele vervolging zo veel mogelijk vermijden. Daarom nemen wij bij twijfel het zekere voor het onzekere en blokkeren soms onterecht een land voor een bepaald product. Mocht je er zeker van zijn dat het betreffende product in jouw geblokkeerde land wel legaal is, neem dan contact met ons op.

Wat zijn jullie levertijden?

Wij kiezen de beste en voordeligste oplossing voor jouw bestelling. Binnen Nederland is dat meestal PostNL. Leveringen van PostNL vinden plaats op maandag t/m zaterdag en op weekdagen ook ’s avonds. Bekijk alle informatie voor leveringen binnen Nederland.

De beste en voordeligste oplossing voor verzending naar overige EU-landen is meestal UPS Standard service. UPS bezorgt op maandag t/m vrijdag tijdens kantooruren. Bekijk alle informatie voor leveringen binnen de EU.

Welke tarieven voor verzenden hanteren jullie?

Dat hangt er vanaf waar je jouw bestelling naartoe laat leveren. Bekijk hier het overzicht van alle tarieven voor verzenden.

Wat gebeurt er met mijn pakketje als ik bij aflevering niet thuis ben?

Normaal gesproken zal UPS/PostNL de eerstvolgende werkdag nog een bezorgpoging doen. Indien je pakket dan ook niet geleverd zal worden, wordt je pakket naar een Pick-Up point of Access Point gestuurd. Hier zal je pakket gedurende 5 dagen worden bewaard om door jou opgehaalt te worden.

Om onze Magic Truffels vers te houden, sturen we ze gekoeld op. Wel is het dus van belang dat je het pakketje bij de eerste bezorgpoging kunt aannemen, omdat de truffels anders een extra nachtje moeten doorbrengen buiten de koelkast.

Wat bedoelen jullie met een discrete verpakking?

Al onze webshop bestellingen worden bij jou geleverd in een witte of bruine kartonnen doos of envelop, zonder uitgebreide bedrijfsinformatie op de buitenkant. Je hoeft je dus geen zorgen te maken om de herkenbaarheid, jouw buren hebben geen idee wat er bij jou geleverd wordt 😉

Kan ik mijn pakketje online volgen?

Ja, je kan je pakket ten alle tijden volgen zodra wij deze beginnen te verwerken. Dit zou je in eerste instantie in je Mijn Sirius account op onze website kunnen volgen. Hiernaast krijg je de tracking gegevens van PostNL/UPS per e-mail toegestuurd. Hoe je je pakketje via deze informatie kan tracken staat in die mail beschreven.



Veelgestelde vragen over betalen

Welke betaalmethoden accepteren jullie in de webshop?

Je kunt in onze webshop gebruik maken van de volgende betaalmogelijkheden: iDeal, SofortBanking, Giropay, Bancontact, Cryptocurrency, bank overschrijving, contant per post of Cash on delivery (onder rembours).

Welke betaalmethoden accepteren jullie in de fysieke winkels?

In onze fysieke winkels in Roermond en Maastricht kun je op verschillende manieren betalen. Je kunt betalingen per pin voldoen of met cash geld. Daarnaast accepteren wij in onze fysieke winkels ook betalingen met credit card (dit is online in onze webshop niet mogelijk).

Kan ik gebruik maken van Cash on delivery?

Ja, zeker! Je betaalt het totaalbedrag contant (gepast, in euro's) aan de postbode, of chauffeur van PostNL of UPS, bij aflevering. De extra kosten voor deze service bedragen 18 euro. Bekijk hier alle informatie over Cash on delivery.



Veelgestelde vragen over kortingen

Geven jullie ook studentenkorting?

Op vertoon van een geldige studentenpas ontvang je 10% korting* op de geselecteerde producten uit ons assortiment. Of een product in aanmerking komt voor Studentenkorting herken je aan het studiehoedje naast de prijs. De korting wordt automatisch in je winkelwagen tijdens het bestellen verrekend.

Op producten die niet in aanmerking komen voor Studentenkorting ontvang je wel Spacemiles**

* Zolang je studeert en een geldige studentenpas en nummer hebt.
** Hierop gelden de regels voor Spacemiles sparen.

Wat zijn Spacemiles?

Bij Sirius spaar je voor Spacemiles! Dit is een uniek spaarsysteem. Voor iedere volle € 5,- van de bestelwaarde ontvang je één Spacemile. Je hebt 20 Spacemiles nodig voor een volle spaarkaart. Een volle spaarkaart staat gelijk aan €25,- shoptegoed die je vrij kunt besteden in onze Spacemileshop. Bekijk hier alle informatie over Spacemiles

Zijn er verder nog algemene kortingen?

Op Sirius.nl en in onze fysieke winkels kom je regelmatig aanbiedingen tegen. Zo hebben we vaak 1+1 en 2+1 acties, of zijn producten sterk afgeprijsd. Ontdek de actuele aanbiedingen afzonderlijk in iedere shop via de filter ‘Aanbiedingen’, bekijk ons Aanbiedingen overzicht, of ontvang de nieuwste acties via Instagram en Facebook!

Hebben jullie ook kortingscodes?

Heb je een voucher of e-mail ontvangen met een kortingscode? Vul deze dan bij het afronden van je bestelling, vóór het betalen, in in het daarvoor bestemde veld. Jouw korting wordt meteen verrekend.

Kunnen kortingen ook gecombineerd worden?

Hoe onze kortingen werken in combinatie met elkaar, vind je terug op deze pagina.



Veelgestelde vragen over het Mijn Sirius account

Waarom moet ik een account aanmaken om te bestellen?

In onze fysieke winkels geldt een minimumleeftijd van 18 jaar en kan om legitimatie gevraagd worden. Daarnaast beslissen onze winkelmedewerkers in een persoonlijk gesprek of bepaalde producten geschikt zijn voor jou. Dit om onnodige risico's te vermijden, dus voor jouw eigen veiligheid. In onze online shop is er helaas geen persoonlijk contact en vragen wij je om een paar gegevens in te vullen, zodat wij in geval van twijfel contact op kunnen nemen.

Ik wil liever anoniem blijven, kan ik dan toch bestellen in de webshop?

Ja, ook als je anoniem wil blijven kun je in onze webshop bestellen zonder account.

Het is natuurlijk wel aan te raden om toch een account aan te maken, om je Spacemiles te blijven sparen. Met de door jou opgegeven informatie zal uiterst zorgvuldig en discreet worden omgegegaan.

Kan ik mijn vorige bestelling herhalen?

Ja zeker! In jouw persoonlijke account onder “Herhaal bestelling” vind je de producten die jij in het verleden hebt besteld. Klik op het gewenste product om het opnieuw in je winkelwagen toe te voegen. Easy peasy! ✌️



Veelgestelde vragen over magische truffels en paddo growkits

Zijn magische truffels legaal? En hoe zit dat met paddo’s?

Ja, magische truffels zijn legaal in Nederland. Daarnaast is het 100% legaal in Nederland om kweeksets te kopen, waarmee je je eigen psilocybine-houdende paddenstoelen kunt kweken. De eigenlijke paddenstoel (in Nederland en België ook wel ‘paddo’ genoemd) mag niet meer verkocht worden.

Als magic truffels of kweeksets niet wettelijk verkocht mogen worden in een ander land, dan kun je het product helaas niet laten leveren naar dat land. In onze fysieke winkels in Roermond en Maastricht - en veel andere smartshops in Nederland - zijn alle nationaliteiten van harte welkom, dus daar kun je jouw favoriete magic truffels en grow kits wel altijd zelf komen halen.

Hoe lang kun je truffels bewaren?

Bewaar magic truffels altijd in de koelkast. Op de achterkant van het bakje staat de houdbaarheidsdatum, dit zijn vier weken. Witte schimmelvorming is normaal en perfect eetbaar (net als bij verschillende kaassoorten). Wanneer de truffels erg zuur ruiken (geur van azijn), slijmerig uitzien, zijn ze niet meer geschikt voor consumptie.

Als er veel condens neerslag is in het bakje, kun je dit verhelpen door af en toe met het bakje te schudden en eventueel zelfs ondersteboven in de koelkast te zetten.

Er gebeurt niets met mijn paddo growkit, kunnen jullie helpen?

Onze schrijvers hebben een uitgebreid artikel geschreven met handige tips en tricks over alles wat met het groeiprocess van magische paddenstoelen te maken heeft. Bekijk het artikel hier en hopelijk vind je jouw antwoord(en)!

Heb je toch nog een andere vraag, s(c)hroom 🍄 dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice.

Wat is het verschil tussen magische truffels en paddo’s?

Ah, de eeuwenoude vraag! Ook hierover schreef ons team een uitgebreid artikel. Hint: Paddo’s groeien boven de grond en truffels ónder de grond!

Hoe weet ik of mijn magische truffels nog goed zijn?

Wanneer truffels niet meer eetbaar zijn zou je dit al door de verpakking kunnen zien. Maar truffels kunnen er slecht uitzien, terwijl ze nog prima te eten zijn.

Zodra er gekleurde haren (oranje, blauw, groen) op de truffels groeien, de truffels zacht of slijmerig lijken en/of naar appelcider azijn ruiken, zijn deze niet meer goed.

Als er een witte donzige laag overheen verschijnt, of de truffels hebben blauw/groene plekjes, adviseren wij even contact met ons op te nemen via e-mail en een foto van de truffels bij te voegen.

Kan ik magische truffels combineren met andere drugs?

Wij raden het combineren van magische truffels met stimulerende middelen of alcohol af. Een truffeltrip is op zichzelf voor velen al een hele ervaring. Het combineren met andere middelen kan de trip ongewenst veel versterken of zelfs helemaal verstoren, waardoor er niets van de effecten overblijft. Geloof ons maar dat je met enkel jouw truffels een interessante tijd zal beleven!

Zijn de truffels geschikt om te microdoseren?

Ja, absoluut. Wij hebben hiervoor een speciale magic truffelsoort geselecteerd: FreshUp microdoseren. Deze truffels zijn van alle soorten het meest stabiel en dus geschikt voor microdosering. 1 gram FreshUp magische truffels bevat exact de aanbevolen hoeveelheid (1-2 mg) psylocibine voor microdosering.

Ga je voor het eerst beginnen met microdoseren? Bekijk dan ook eens dit blog: "Microdosering met psilocybine volgens de Stamets Stack Formula".

Kan ik magische truffels combineren met antidepressiva?

Er zijn veel verschillende soorten antidepressiva en de effecten in combinatie met truffels/magische paddenstoelen kunnen variëren. Overleg altijd eerst met een arts. In bepaalde gevallen kan het combineren van psychedelica en medicijnen die werken op het brein zelfs zeer gevaarlijk zijn. In andere gevallen (SSRI) wordt het effect van psychedelica geblokkeerd waardoor je niet/nauwelijks zult gaan trippen. In combinatie met MAO-remmers (Monoamine Oxidase-remmers) kan het effect en de duur van de trip juist enorm toenemen en dit kan onwenselijke effecten als gevolg hebben.

Truffels en magische paddenstoelen hebben een grote invloed op je gemoedstoestand. Beoordeel zelf of je er op dit moment goed aan doet om te gaan trippen. Bij twijfel kun je altijd onze klantenservice om advies vragen

Versturen jullie truffels naar het buitenland?

Ontdek zelf of we magic truffels versturen naar jouw adres. Dit doe je door jouw land in te stellen op onze website (desktop: rechtsboven, mobiel: in het hoofdmenu) en vervolgens de truffels aan je winkelwagen toe te voegen. Als je jouw bestelling kunt gaan afrekenen, dan bezorgen we de truffels aan jouw adres!

Als magic truffels of kweeksets niet wettelijk verkocht mogen worden in jouw land, dan kun je het product helaas niet laten leveren naar jouw adres. Daarnaast sturen we ook geen pakketjes buiten Europa.

Kan ik als buitenlander truffels kopen in jullie fysieke winkels?

Elke nationaliteit (vanaf 18 jaar) mag legaal onze producten kopen in onze winkels in Maastricht en Roermond. We geven je het beste advies. Graag tot gauw!

Wat is de perfecte dosis om te trippen?

Dit is afhankelijk van verschillende factoren. Het heeft te maken met je tolerantie, lichaamsgewicht, of je vlak van te voren hebt gegeten en of je ervaring hebt met psychedelica. Check hier de handige keuzehulp:  “Freshbox Magic Truffels: Welke kies jij?”.

Een paar tips:

Wat is de beste Set en Setting om te trippen?

Setting: Een rustige omgeving is belangrijk. We raden je aan geen truffels te nemen op een feestje, al helemaal niet als beginner. Te veel input kan leiden tot een overdaad aan prikkels en dit is niet ideaal. In een rustige omgeving kun je het meest uit je trip halen. Tip: De natuur is altijd goed!

Set: de juiste mindset (jouw eigen instelling) is ook zeer belangrijk. Trip op een dag waarop je je sowieso al goed voelt. Je gemoedstoestand bepaald in grote mate het soort trip dat je gaat beleven, houd hier altijd rekening mee.

Ook interessant: “Hoe bereid ik me voor op een trip met Magische Paddenstoelen?” 

Wat is het witte gelpack dat samen met de truffels geleverd wordt?

Dit is een coolpack en garandeert de versheid van de truffels terwijl ze hun reis met de post maken. Niet voor consumptie!

Zijn de truffels vacuüm verpakt?

Onze truffels zijn een vers product en dus niet vacuüm verpakt. Hierdoor zouden ze niet meer kunnen ademen.

Worden de truffels discreet verpakt voor verzending?

Ze worden verstuurd in een stealth doos, zonder opdruk. Dus je hoeft je geen zorgen te maken om de buitenkant van het postpakket.



Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder!

Volg ons:
GRATIS verzending in NL vanaf € 15,- Binnen EU 1-3 werkdagen* levertijd Altijd een gratis cadeautje bij je bestelling
Uitstekend
4.9
Op basis van 3.780 reviews
Ben je 18 jaar of ouder?

Houd rekening met de wetgeving van het land waar je je bestellingen naartoe wil laten sturen. Onze webshop is onderhevig aan de Nederlandse wet.

Door op Doorgaan te klikken, bevestig je dat je 18 jaar of ouder bent en dat je notie hebt genomen van en akkoord bent met onze waarschuwing betreffende de van toepassing zijnde wetgeving.

Doorgaan Verlaten
Volg ons:


Je kunt in onze webshop gewoon bestellen. 
Wij behandelen je bestelling met de grootste zorg.

Actuele status m.b.t. onze fysieke Sirius Smart Shops 
in Roermond NL Zwartbroekstraat 35 
en Maastricht NL Oude Tweebergenpoort 7A 

Check ons Corona nieuws voor de laatste updates.

Hartelijk Dank voor je vertrouwen in ons!

Je gebruikt een oude browser. We kunnen daarom niet garanderen dat de website naar behoren functioneert. Update je browser of gebruik een andere voor een betere gebruikservaring.